.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
منطقه آزاد انزلی مرکز بورس خزر می‌شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: به‌زودی منطقه آزاد انزلی به مرکز بورس کالا و ارتباطات بورسی شمال کشور و دریای خزر تبدیل می‌شود.

به گزارش 
شمال نیوز به نقل از فارس، علیرضا بهمنی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به وضعیت صادرات غیرنفتی از این منطقه اظهار داشت: در نیمه نخست امسال مجموع صادرات غیرنفتی صادر شده از طریق گمرکات منطقه آزاد انزلی حدود 44 میلیون دلار بوده که نسبت 23 میلیون دلار سال گذشته رشد داشته است.
بهمنی با بیان اینکه حدود 259 میلیون دلار ارزش ترانزیت خارجی صادره از طریق منطقه آزاد انزلی در نیمه نخست امسال بوده است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته این میزان بالغ بر 196 میلیون دلار بوده که نشانه رشد 32 درصدی ارزش ترانزیت خارجی در سال جاری است.
وی از کاهش 16 درصدی وزن واردات ترخیص شده از طریق گمرکات این منطقه در مدت مذکور خبر داد و اضافه کرد: در این مدت بیش از 3 میلیون تن کالا از طریق این منطقه وارد شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 2.5 میلیون تن کاهش یافته است.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ارزش واردات ترخیص شده در همین مدت را بالغ بر یک میلیارد و 976 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این امر نشانه رشد 10 درصدی ارزش دلاری واردات نسبت یک میلیارد و 803 میلیون دلار واردات مدت مشابه سال گذشته بوده است.
به گفته وی، بیش از 90 درصد واردات از این منطقه مشتمل بر واردات مواد اولیه موردنیاز کارخانه‌ها مانند آهن، آهن‌آلات، فولاد و چدن که عمدتاً به صورت شمش وارد کشور می‌شود به همراه چوب، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی و ... است که در گیلان و سطح کشور در تولید محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهمنی، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره‌برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، آزادی مشارکت سرمایه‌گذار خارجی تا سقف 100 درصد، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، تضمین کامل سرمایه‌های خارجی و سود حاصل از آنها، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه و امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی در عرصه‌های حمایت و تضمین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه را بخشی از مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد.
وی اضافه کرد: با آغاز بکار بورس کالای منطقه آزاد انزلی که تمام محصولات قابل عرضه در بورس کالای کشور و به ویژه محصولات کشاورزی گیلان در آن عرضه می‌شود از دیگر مزایای این منطقه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی استان و قوانین حاکم بر این منطقه در آینده نزدیک منطقه آزاد انزلی به مرکز بورس کالا و ارتباطات بورسی شمال کشور و دریای خزر تبدیل می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.